П`ятниця, 09.12.2016
Ви увійшли як Гість| Група "Гости| RSS| Головна | Блог | Реєстрація | Вхід


Реєстрація | Інструкція



















Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0

Форма входу
Логін:
Пароль:

Головна » 2016 » Лютий » 23 » Завдання "Допит свідків" (EXCEL)
18:45
Завдання "Допит свідків" (EXCEL)

Три свідки дали свідчення, що злочинці зникли з місця злочину:

  1. на чорному "Бьюїку";
  2. на синьому "Форді";
  3. не на чорному "Крайслері".

Кожен з них в чомусь одному помилявся. На якій машині зникли злочинці?

Побудувати таблицю (мал.1), в якій прапорцями вибирається марка і колір автомобіля. Створити логічний вираз, який приймає значення "истина" при несуперечності показань свідків, і "ложь" в іншому випадку. Врахувати, що автомобіль був один і певного кольору. Логічний вираз має враховувати кожне свідчення.

 

Мал.1

 

Що ж! Почнемо!

 

Мені здалося що краще спочатку розв'язати цю простеньку загадку усно. (Пригадались подібні задачки з журналу "Квант"). Згідно умови, всіх можливих варіантів пар "марка автомобіля-колір" може бути лише 6. перечислимо їх всіх.

  1. Бьюїк - чорний
  2. Форд - чорний
  3. Крайслер - чорний
  4. Бьюїк - синій
  5. Форд - синій
  6. Крайслер - синій

Три свідки дали наступні показання про автомобіль злочинців

  • на чорному "Бьюїку"
  • на синьому "Форді"
  • не на чорному "Крайслері"

А тепер зверніть увагу на важливе доповнення. "Кожен з них в чомусь одному помилявся." Це означає, що в кожному свідченні один факт дійсний, другий хибний. Тому пари що відповідають цим свідченням за умовою неможливі. Викреслюємо їх.

  1. Бьюїк - чорний (неможливо, бо свідчення "на чорному "Бьюїку" в чомусь одному хибне)
  2. Форд - чорний
  3. Крайслер - чорний
  4. Бьюїк - синій
  5. Форд - синій (неможливо, бо свідчення "на синьому "Форді" в чомусь одному хибне)
  6. Крайслер - синій (неможливо, бо свідчення "не на чорному "Крайслері"" = "на синьому Крайслері" в чомусь одному хибне)

Залишились три можливі випадки

  1. Форд - чорний
  2. Крайслер - чорний
  3. Бьюїк - синій

Перевіримо кожен із вищеперечислених варіантів на відповідях свідків. При цьому позначатимемо вірну відповідь 1, хибну - 0. Зведемо всі результати в таблицю

 

Мал.2

 

Як бачимо перші два варіанти "не проходять" бо серед відповідей свідків є такі в яких обидва факти хибні (що за умовою неможливо бо повинно бути "Кожен з них в чомусь одному помилявся."). І лише один варіант "Синій "Бьюік"повністю відповідає умові задачі.

А тепер спробуємо запрограмувати логіку задачі в формулах EXCEL.
Зверніть увагу, що "проходить" лише той варіант відповіді "марка автомобіля-колір" при якому в кожному свідченні трапиться істинний і хибний факт одночасно.

Тут варто учителям потратити час на те щоб пояснити учням ази логічних операцій. Обов'язково намалюйте таблиці - означення (мал. 3)

 

Мал.3

 

Зверніть увагу на операцію "або". В ній, якщо один з фактів істинний а інший - хибний, то результат операції буде істиний. Те що нам треба!)

Якщо взяти кожну пару тверджень "марка автомобіля-колір" з шести можливих і преревірити на кожному зі свідчень, то можна отримати табличку відповідей як на малюнку 2. І як бачите пройде лише та пара при якій одна істинна, інша хибна. Застосувавши до них операцію "або" отримаємо для кожного свідка істинну відповідь. А далі можна застосувати операцію "і" до всіх трьох свідчень. І якщо вони всі істинні то і результат буде істинний. Це і буде підтвердженням вірного вибору.

Тепер використаємо елементи управління форм "прапорець" і вставимо їх в клітинки аркушу. (Використовуємо закладку "Разработчик" > "Вставить") (див. мал. 4).

 

Мал.4

 

Доповнюємо табличку назвами тверджень, та розкреслюємо її. Отримуємо те що зображено на малюнку 1.
Тепер пов'яжемо кожен прапорець з окремою клітинкою таблиці. Для цього натискаємо на ньому ПКМ та вибираємо у контекстному меню "Формат объекта". Далі переходимо в діалоговому вікні "Форматирование объекта" знаходимо закладку "Элемент управления" та вводимо у поле адресу цільової клітинки. (див. мал.5)

 

Мал.5

 

Повторимо цю операцію для всіх прапорців. Тепер від стану кожного прапорця залежить значення відповідної клітинки. Напри

 

Мал.6

 

Далі працюватимемо лише з клітинками, що відображають стан прапорців.

В окремих клітинках опишемо формули, що відображають кожне з трьох свідчень. (Див. мал.7). За допомогою операції ИЛИ визначаємо відповідність свідчення умові "Кожен з них в чомусь одному помилявся."

 

Мал.7

 

Наприклад для зображеного випадку (чорний "Бьюїк") результат цих формул буде наступним.

 

Мал.8

 

Лише у випадку всіх істинних результатів виконання формул буде винесено стверджувальний вердикт щодо вірної відповіді. А для автоматизації цього висновку застосуємо ще одну логічну операцію "і". Дивіться на мал.9 як її треба використати

 

Мал.9

 

В принципі, задача розв'язана. Нижче демонструю вигляд аркушу після внесення варіанту "синій Бьюік". Як бачимо, цей варіант і є єдиним вірним.

 

Мал.10

Задача розв'язана повністю.

Категорія: Олімпіадні завдання з ІТ | Переглядів: 217 | Додав: meltar | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Освітянська карта району

План-графік проведення методичних заходів на 2016-2017 н.р.
Тижнева циклограма діяльності методичного центру.
09.12 - Школа фахового зростання освітян ДНЗ.(Якушинецький ДНЗ "Барвінок")
13.12 - Семінар-майстерня учителів 2-х класів:«Забезпечення вимог оновлених програм і критеріїв оцінювання: реалізація основних завдань та творчий підхід до вирішення проблеми» (Лука-Мелешківська ЗОШ І-ІІІст)
14.12 - Семінар-практикум для вчителів труд. навчання "Шляхи оволодіння технологіями, як вид сучасного підходу до практичної діяльності для підвищення ефективності уроків трудового навчання" (Стрижавська ЗОШ І-ІІІ ст.)
16.12 - Семінар-практикум учителів зарубіжної літератури та російської мови «Забезпечення компетентнісного підходу на уроках зарубіжної літератури та російської мови як засіб формування творчої особистості учня» (Агрономічненська СЗШ І-ІІІст.)
21.12 - Семінар-практикум для вчителів музичного мистецтва «Ефективність системи художньо-естетичного виховання –важлива умова розвитку самовдосконалення, самовиховання обдарованої особистості» (Бохоницька СЗШ І-ІІІ ст.)
22.12 - Семінар учителів біології.





Copyright MyCorp © 2016
Конструктор сайтів - uCoz