Вівторок, 06.12.2016
Ви увійшли як Гість| Група "Гости| RSS| Головна | Блог | Реєстрація | Вхід


Реєстрація | Інструкція



















Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу
Логін:
Пароль:

Головна » 2016 » Березень » 31 » Завдання "Середня температура" (Аркуш "Метеопост") (EXCEL)
22:54
Завдання "Середня температура" (Аркуш "Метеопост") (EXCEL)

На аркуші необхідно розташувати інформаційну панель, яка містить три інтерактивні діаграми, побудовані за даними спостережень за погодою в Дніпропетровську з лютого 2010 року по грудень 2015 (рис.1).


Рис.  1

Дані для побудови діаграм знаходяться на аркуші «Дніпропетровськ».
Перша діаграма «Середня температура» показує середню місячну температуру повітря за вибраний користувачем період, причому стовпчики гістограми пофарбовані по-різному в залежності від значень температури (рис. 2).


Рис.  2

Якщо середня температура місяця менше або дорівнює -10, то стовпчик зафарбовується синім кольором; якщо середня температура місяця більше -10 і менше або дорівнює -5, то стовпчик зафарбовується темно-синім, з більш світлим відтінком 40%, і т.д. (точна відповідність відтінків прикладу несуттєва, головне, щоб вони приблизно відповідали зразку)...
.... На інформаційній панелі необхідно розташувати дві смуги прокрутки. За допомогою першої смуги можна вибрати значення початку інтервалу перегляду діаграм (місяць і рік). Друга смуга дає можливість вибрати кінцеве значення інтервалу перегляду. Вибрані дані повинні виводитися на панель.
Інформаційна панель також повинна містити три блоки з інформацією щодо правил розрахунку середніх величин метеорологічних показників.
Рисунки, написи, інформаційні блоки, діаграми, елементи діаграм повинні бути аналогічні зразку (рис.1).

Що ж , почнемо!

Спочатку давайте приготуємо на аркуші «метеопост» заготовку де розмістимо фоновий прямокутник, в який повставляємо пусті контейнери для діаграм, малюнок, напис «Метеопост», «початкова дата перегляду», «кінцева дата перегляду», два повзунки, поля для виведення місяців та років початку та кінця діапазону дат, три написи з текстовими фрагментами. Все це достатньо просто, але, все-таки, я наведу кілька пояснень.

  • Фоновий прямокутник – краще всього на аркуші «метопост» вилілити продовговитий діапазон клітинок та зафарбувати його коричневим кольором,
  • Контейнери для діаграм – клацаємо послідовно на кнопки Вставка – Гистограмма – Гистограмма с группировкой, малюємо прямокутничок пустої діаграми в фоновому прямокутнику, копіюємо його ще два раза, доводимо розміри цих контейнерів до потрібного  стану,
  • Малюнок – є серед наданих допоміжних матеріалів,
  • Напис «Метеопост» – вставляємо звичайний напис кнопкою Надпись, вставляємо в нього слово «Метеопост». Сподіваюсь, ви помітили, що використано шрифт Comic Sans MS та прозоре тло напису.
  • Написи «…дата перегляду» - все ясно.
  • Два повзунки – знаходимо пункт меню Разработчик – Вставить – Элементы управления формы – Полоса прокрутки, створюємо горизонтальний повзунок, а потім ще раз його копіюємо (перетакуванням з ЛКМ + натискаючи одночасно Ctrl+Shift) ,
  • Поля для виведення … дат – в якості полів краще використати елемент управління Active X – Поле. Вставте один, а далі скопюйте його ще тричі так як в попередньому пункті.
  • Написи – краще вього використати написи. Та вставити в них тексти з наданих допоміжних матеріалів (файл текст.txt).

В результаті ми повинні отримати щось таке. Див. мал.3


Рис.  3

За умовою задачі діапазон дат що його охоплює  кожна з діаграм може змінюватись завдяки повзункам. Любі діаграми в яких змінюються діапазони задаючих даних, надалі  будемо називати динамічними. А, оскільки повзунки ми рухаємо як хочемо, то діаграми можна ще й сміливо називати інтерактивними.

Динамічні діаграми

Цей цікавий метод дозволяє отримати діаграму в якій можна змінювати кількість розглядуваних чисел в ряду. Оскільки така к-сть чисел задається діапазоном клітинок, то ми повинні якимось чином навчитися змінювати розміри такого задаючого діапазону (не в ручну, звісне діло!). Найбільш ефектно це робиться за допомогою елемента управління «повзунок». Що ж спробую пояснити сам механізм цього фокуса… вибачте, метода.

Уявімо,  в нас є стовпчик чисел 1, 2, 3, 4, 5, 4, 3, 2, 1. Потрібно побудувати простеньку гістограмку на основі цих чисел.
Це ж елементарно, Ватсон! Як-зазвичай, спочатку малюємо пустий контейнер діаграми,  при цьому, визначаємось з типом діаграми (вибираємо тип «Гистограмма с группировкой» ). Див мал.4

В результаті ми повинні отримати щось таке. Див. мал.4


Рис.  4

Тепер в контекстному меню, клацнувши ПКМ на контейнері діаграми, знаходимо та застосовуємо пункт  «Выбрать данные». Див .мал.5


Рис.  5

Переходимо до діалогового  вікна «Выбор источника данных», в якому натискаємо кнопку Добавить. (Це робиться для того, щоб розпочати введення данних про перший ряд нашої діаграми).


Рис.  6

З’явиться наступний діалог «Изменение ряда». Верхнє поле – назва ряду. Її при бажанні можна внести вручну, можна записати адресу клітинки, де ця назва лежить.

А от нижнє поле тут  саме головне. Якраз воно повинне містити адресу діапазону, що містить всі числа, що їх повинна зобразити діаграма.  В нашому випадку (див. мал. ) це буде запис такого вигляду “= $F$72:$F$80”. Далі натискаємо Enter і ву-аля! Все готово. Див. мал. 7


Рис.  7

Зверніть увагу на деталі.

  • Під час локалізації задаючого діапазону можна і треба користуватися спец-кнопками праворуч від полів. Вони дозволяють безпомилково вказувати адреси діапазонів.
  • В поле Имя ряда я свідомо ввів прості слова Назва ряду. Але можна зробити, як описано вище, посилання на клітинку таблиці з назвою. До речі, ви помітили, що ця назва відобразилая в назві діаграми та стала пунктом в легенді.
  • Адреса діапазону зразу автоматично збагатилася назвою аркушу =метеопост!$F$72:$F$80 в якому і міститься цей діапазон. Надалі будемо називати його батьківським.

А тепер задамося питанням зробити діаграму що розглядає лише частину чисел, наприклад 1, 2, 3, 4, 5, 4, 3, 2, 1. Другими словами, розглянемо три клітинки  вихідного діапазону, починаючи з другої. Є цікава формула  EXCEL яка дозволяє вказати на будь-який діапазон аркушу, маючи за початок відліку довільну клітинку. Познайомимось, ось вона:

      СМЕЩ(ссылка; смещ_по_строкам; смещ_по_столбцам; [высота]; [ширина])      

Опишемо аргументи :

  • Ссылка   - Обязательный. Ссылка, от которой вычисляется смещение. Аргумент "ссылка" должен быть ссылкой на ячейку или на диапазон смежных ячеек, в противном случае функция СМЕЩ возвращает значение ошибки #ЗНАЧ!.
  • Смещ_по_строкам  -  Обязательный. Количество строк, которые требуется отсчитать вверх или вниз, чтобы левая верхняя ячейка результата ссылалась на нужную ячейку. Например, если в качестве значения аргумента "смещ_по_строкам" задано число 5, это означает, что левая верхняя ячейка возвращаемой ссылки должна быть на пять строк ниже, чем указано в аргументе "ссылка". Значение аргумента "смещ_по_строкам" может быть как положительным (для ячеек ниже начальной ссылки), так и отрицательным (выше начальной ссылки).
  • Смещ_по_столбцам - Обязательный. Количество столбцов, которые требуется отсчитать влево или вправо, чтобы левая верхняя ячейка результата ссылалась на нужную ячейку. Например, если в качестве значения аргумента "смещ_по_столбцам" задано число 5, это означает, что левая верхняя ячейка возвращаемой ссылки должна быть на пять столбцов правее, чем указано в аргументе "ссылка". Значение "смещ_по_столбцам" может быть как положительным (для ячеек справа от начальной ссылки), так и отрицательным (слева от начальной ссылки).
  • Высота  - Необязательный. Высота (число строк) возвращаемой ссылки. Значение аргумента "высота" должно быть положительным числом.
  • Ширина   - Необязательный. Ширина (число столбцов) возвращаемой ссылки. Значение аргумента "ширина" должно быть положительным числом.

В нашому випадку, щоб виділити клітинки з числами  2, 3, 4 потрібно застосувати  таку формулу.

= СМЕЩ(метеопост!$F$72;1;0;3;1)

На жаль, підставити її  в поле Значения вікна Изменения ряда в якості задаючого діапазона для нової діаграми неможливо, хоча такий сценарій здається найбільш очевидним.

Викрутитись можна лише використавши іменовану формулу.

Що ж, створимо її. Тиснемо послідовно  Формулыы – Диспетчер имен – Создать.  Див.мал.8


Рис.  8

У діалоговому вікні  Создание имени  Вписуємо ім’я нашої формули, наприклад  Проба.

Зверніть увагу, що вона, ця іменована формула, знаходиться в області Книга. Це нам пізніше знадобиться. А в поле Диапазон, якраз і вписуємо нашу формулу.  Див. мал.9


Рис.  9

Тиснемо ОК і дивимось на вікно Диспетчер имен. Наша формула зареєстрована під іменем Проба! Див. мал.10


Рис.  10

А от тепер ми її ім’я можемо вставити в поле Значения вікна Изменения ряда в якості задаючого діапазона для нової діаграми.


Рис.  11

Тиснемо ОК і отрмуємо бажану діаграмку з трьох стовбців. Тут прошу звернути увагу, що ім’я треба застосовувати в повному, розгорнутому вигляді, тобто, спочатку ім’я книги (включаючи розширення файлу) а потім назву іменованої формули. (Це тому, що всі іменовані об’єти EXCEL знаходяться в області книги а не аркуша, іншими словами – вони містяться в книзі а не в аркуші.).

Ви спитаєте, навіщо все це треба городити. А от навіщо. Спробуємо в формулу

= СМЕЩ(метеопост!$F$72;1;0;3;1)

яку ми щойно іменували,  четвертим аргументом (нагадаю, четвертий аргумент це висота виділеного діапазона) вставити посилання на якесь задаюче поле, наприклад  $F$82.  І отримаємо щось таке.


Рис.  12

Тепер спробуйте в поле $F$82 записати 4, а потім 5. Побачили!? От і я, коли перший раз побачив, то був дуже здивований. Ми створили  інтерактивну діаграму! Див. мал.13


Рис.  13

При зміні значень в помаранчевому полі змінюється ширина задаючого діапазону а з ним  і к-сть стовпчиків  діаграми.

 

А тепер про повзунки. Вставимо один такий в нашу пробну діаграмку. Для цього тиснемо  меню Разработчик – Вставить – Элементы управления формы – Полоса прокрутки

Тепер на ньому тиснемо ПКМ та через пункт контекстного меню Формат объекта виходимо на вікно Формат элемента управления. Тут ми можемо задати максимальне та мінімальне значення деякої змінної яка буде змінюватись під час руху повзунка, та саме головне, адресу клітинки з якою буде зв’язана ця змінна.


Рис.  14

А от тепер можна і порухати за наш повзунок. Все ясно!?

Тепер ми маємо ідею розв’язку. Застосуємо її в нашій задачі.

Діаграма «Середня температура»

Розглянемо уважніше малюнок до умови задачі  де зображена відповідна діаграма


Рис.  15

Перечисляю все що помітив

  • На горизонтальній осі рік і місяць разом і дивно форматовані. Я, особисто ніколи такого не зустрічав.
  • Стовбчики діаграми впритул наближені один до одного
  • Щодо кольору  стовпчиків , згідно умови задачі вони... пофарбовані по-різному в залежності від значень температури (рис. 2).


Рис.  2

Далі подивимось на допоміжні матеріали на аркуші «Дніпропетровськ».


Рис.  16

Як бачимо рік, місяць та  середня температура є серед даних таблиці,  лише температура подана в не стандартному  форматі  (+0.2 та знак градуса через пропуск).  Цей запис не буде сприйнятий комп’ютером як число, тому перетворимо його в більш прийнятний формат.

Для початку скопіюємо стовбець С в стовбець L. Потім, використовуючи інструмент заміни, спочатку знищимо в стовбці  L пару символів пропуск та знак градуса на пусте місце, а потім замінимо крапочки на коми. Після цих дій значення в стовбці L EXCEL сприйматиме як числа.


Рис.  17

Можна будувати діаграму, але тут виникає проблема з кольорами. Виявилось, що механізму, який ставить колір стовбця діаграми в залежність від числа що його задає немає!

Я довго шукав в інтернеті підказок, але EXCEL цього разу мене підвів. Треба було щось придумати самому.

Коротше, ідея з’явилася, але вона не проста.  Дивіться!

Згідно умови, колір стовбця залежатиме від температури таким чином.


Рис.  18

Кожному кольору на діаграмі  повинен відповідати  один ряд на діаграмі. Тому треба відфільтрувати всі температури по діапазонам і кожний діапазон розмістити в окремий стовпчик, який, в свою чергу, потім буде задаючим діапазоном для свого ряду.

Важко зрозуміти, знаю, але може трохи проясниться після малюнку.


Рис.  19

Приклад деяких формул для фільтрації наведено у виносках. Потрудіться розібратися в них. Знову прошу звернути увагу на правильне застосуванням знаків $.

Зрозуміло, що ці формули за допомогою автозаповннення поширені на всю висоту таблиці.

Також, як бачите, я використав різнокольорове фарбування стовпчиків, що відповідає моїй табличці температурних діапазонів. А ще для всієї «веселкової» таблички застосоване умовне форматування, що виділяє непусті клітинки.

Результат вражає. На малому масштабі видно як «коливається» середня температура з стовпчика в стовпчик по всій таблиці.


Рис.  20

Тепер можна будувати наші ряди діаграми.

Цокаємо в контейнері діаграми на аркуші «метеопост» ПКМ та відкриваємо вікно Выбор источника даннях. По черзі вносимо задаючі діапазони для кожного зі стовпчиків температур. Див.мал. 21 та 22


Рис.  21


Рис.  22

Зверху на малюнках ви бачите як я вніс дані про ім’я та діапазон рядів «-10» та «-5». Зробіть такі ж дії для всіх інших стовпчиків.

Тепер настав час для підписів горизонтальної осі. Пам’ятаєте, що рік та місяць там зістрічаються разом. Я зробив просто, виділив у задаючий діапазон підписів обидва стовпчики з лівої допоміжної таблиці.


Рис.  23

В кінці у нас повинне вийти щось таке


Рис.  24

Тепер скористаємось можливостями форматування діаграм та зробимо натупне:

  • Цокнемо на числах вертикальної осі та зменшимо шрифт.
  • Цокаємо на написах горизонтальної осі та у вікні Формат оси. Розміщаємо їх знизу діаграми
  • Залишаємо галочку навпроти Многоуровневые подписи категорий


Рис.  25

  • Зменшуємо величину шрифту написів осі
  • Далі цокаємо кнопку зображену на малюнку щоб з’явилась назва діаграми, а легенда перемістилася під діаграму.


Рис.  26

  • Адаптуємо розміри шрифтів та вигляд назви та легенди. В назву вписуємо «Середня температура»

Тепер займемося форматуванням кожного ряду. Доступ до них можна отримати цокнувши в полі діаграми ПКМ та в контекстному меню відкривши випадаюче вікно зі всіма об’ктами. Там якраз і є доступ до кожного ряду.


Рис.  27

Таким чином можна кожному ряду надати відповідний колір зі шкали що наведена на в табличці на мал.2

А ще, це можна зробити через основне меню. Див. мал.28


Рис.  28

Саме головне, щоб ви вийшли в кінці на вікно форматування якогось ряду та виставили ручки Перекрытие рядов на 100%, а Боковой зазор на 0%.


Рис.  29

Якщо з Боковим зазором здається все ясно (стовпчики діаграми повинні бути впритул один до одного), то з Перекриттям рядів треба розібратись.

Тип діаграми, що ми взяли за основу був «Гистограмма с группировкой». А це означає, що стовбчики рядів-температурних діапазонів за кожен місяць розміщаються поруч. Але, оскільки лише один ряд має значення то він відобразиться вузеньким стовпчиком коли всі інші дорівнюватимуть 0. Тому ми і застосовуємо Перекриття рядів = 100% щоб розширити його одного на весь місяць

Я спеціально для вас виділив кілька місяців окремо щоб показати до чого приведе рух цього повзунка.


Рис.  30

Все ! Ми отримали щось схоже на умову задачі. Див.мал. 31


Рис.  31

Тепер треба зробити цю діаграму інтерактивною (залежною від значень полів для виведення дат початку та кінця, які, в свою чергу, змінюються повзунками).

За умовою задачі

На інформаційній панелі необхідно розташувати дві смуги прокрутки. За допомогою першої смуги можна вибрати значення початку інтервалу перегляду діаграм (місяць і рік). Друга смуга дає можливість вибрати кінцеве значення інтервалу перегляду. Вибрані дані повинні виводитися на панель.

Таким чином початок – місяць і рік, кінець – також місяць і рік. Другими словами, нам треба зосередитись на діапазоні рядків вихідної таблиці між початком і кінцем.

Для зручності я пропоную всю таблицю іменувати, наприклад ВихіднаТ. Для цього виділяю всі рядочки від 4 по 74 та, користуючись  пунктом меню Формули – Присвоить имя, називаю виділений діапазон.


Рис.  32

Тепер відведемо дві клітинки під допоміжною таблицею, зафарбуємо їх помаранчевим кольором. В одній буде записано номер початкового рядка, в другому номер кінцевого рядка. (нижче на малюнку я добавив ліворуч таблиці ще один стовпчик з номерами для зручності пояснення, а також виділив цільові рядочки)


Рис.  33

Тепер ще нижче відведемо ще по дві клітиночки під кожною помаранчевою для вичитки з таблиці відповідних років та місяців, зафарбуємо їх, наприклад, зеленим кольором. Тепер вичитаємо з таблиці ВихіднаТ  в них роки та місяці початку та кінця перегляду. Для цього використаємо добре знайому формулу ВПР. Приклад використання формули  на малюнку


Рис.  34

Тепер винесемо роки та місяці в Поля для виведення дат на аркуші «метеопост». Для цього пов’яжемо ці елементи управління з  відповідними клітинками. Для цього переходимо в меню Разработчик – Режим конструктора, а потім вибираємо, наприклад, поле що відображатиме рік початку перегляду. Див мал.


Рис.  35

Далі тиснемо кнопку Свойства. З’являється вікно Properties (з англ. «Властивості»). Скористаємось закладкою Categorized (з англ. «По категоріях»). Вона розмістить велику к-сть параметрів елементу ActiveX по категоріях, серед яких знаходимо Misk (від англ. «Різне»), а в ній параметр LinkedCell (з англ. «Зв’язана клітинка»). І ось тепер в цей параметр вводимо адресу задаючої клітинки з роком початку (зеленого кольору) на аркуші «Дніпропетровськ». Фу!

Тепер робимо такі самі дії зі всіма іншими полями для виведення дат. Результат на малюнку.


Рис.  36

Тепер пов’яжемо повзунки, з датами початку та кінця (в нашому випадку з номерами відповідних рядочків, які, в свою чергу, знаходяться в помаранчевих клітинках під таблицею ВихіднаТ).

Для початку  іменуємо  ці клітинки  Begin та End.


Рис.  37

Далі клацаємо ПКМ на повзункові, у контекстному меню вибираємо Фотрмат объекта. У діалоговому вікні  Формат элемента управления вибираємо Элемент управления.

В цій закладці виставимо мінімальне значення 1, максимальне – 71 (по кількості рядків у таблиці) та вказуємо у полі Связь с ячейкой іменовану клітинку Begin.


Рис.  38

Те саме робимо для іншого повзунка та іменованої клітинки End.

Тепер, рухаючи повзунками ліворуч чи праворуч, ми змінюємо дати початку та кінця перегляду у відповідних полях. Друге завдання задачі розвязане!

Саменькі зробите  так, щоб дата початку ніколи не була більшою за дату кінця.

А тепер фінал розв’язку. Пов’яжемо поля Begin та End з динамічними діапазонами що їх відображатиме наша діаграма «Середня температура».

Нагадаймо, що відображає  наша діаграма зараз. Для цього знову повернемося до вікон Выбор источника даннях – кнопка Изменить  - Изменение ряда, і бачимо, що перший ряд (той що називається "-10") «цілиться» на синій стовбчик від 1 рядка до 71. А нам треба, щоб він «цілився» на діапазон вказаний в клітинках Begin та End. (В нашому випадку від 4 рядка до 67 рядка).


Рис.  39

Ось тут нам стануть у пригоді знання отримані у розділі «Динамічні діаграми». Нам треба

  • створити динамічний діапазон, що буде змінювати свою локалізацію в залежності від значень полів Begin та End (згадуємо, що це формула типу =СМЕЩ…),
  • іменувати цей динамічний діапазон,
  • вставити його ім’я в поле Значения вікна Изменение ряда.
  • повторити це для кожного ряду діаграми.

Рухаємось!

Подивіться на наступний малюнок. Формулу, яку ви там побачите, я без перебільшення  можу назвати витвором мистецтва. А якщо ви її, до того ж, зрозумієте, то я буду вдвіччі щасливіший!!!


Рис.  40

Дамо деякі пояснення щодо іменованої формули RangeM10

=СМЕЩ(Дніпропетровськ!$L$3;Begin;1;End-Begin+1;1)

  • Ім’я RangeM10 – дослівно означає Діапазон Мінус 10 (той що відповідає стовпчику «-10»).
  • Перший аргумент Дніпропетровськ!$L$3. Ця клітинка - точка відліку від якої будемо відраховувати всі динамічні діапазони. Вона залишиться незмінною для всіх діапазонів.
  • Другий аргумент Begin. Це початковий рядок діапазону. (В нашому випадку це 4 рядок)
  • Третій аргумент 1. Це число вказує на скільки клітинок ми відступаємо праворуч від точки відліку. В нашому випадку ми працюємо зі стовпчиком «-10», тому від точки відліку ми відступаємо праворуч на 1 клітинку)
  • Четвертий аргумент End-Begin+1. Це к-сть рядочків в діапазоні (висота діапазону). В нашому випадку це 67-4+1 = 64 клітинки.
  • П’ятий аргумент 1. Це кількість стовпчиків в діапазоні. В нашому випадку вона завжди дорівнює 1.

Тиснемо ОК. Переходимо в вікно Изменение ряда і упевнюємся, що наш іменований діапазон показує куди треба.

(Незабуваймо, що перед ім’ям діапазону завжди ставиться назва батьківської книги)


Рис.  41

Тепер чарівна фраза! Повторюємо це для кожного ряду діаграми.

В результаті стан вікна Диспетчер имен буде таким


Рис.  42

Зрозуміло, що такий же динамічний діапазон повинен бути і в підписах горизонтальної осі діаграми.

Створимо ще одну іменовану формулу для підписів горизонтальної осі

=СМЕЩ(Дніпропетровськ!$L$3;Begin;-10;End-Begin+1;2)

Розберіться в ній самі.

Назвемо цей діапазон RangeHorAx – буквальний переклад Діапазон Гор Осі

У вікні Выбор источника данных шукаємо розділ Подписи горизонтальной оси (категории). Тиснемо на кнопку Изменить та вписуємо


Рис.  43

Все, все, все.  Невже Все!!! Так, все. ПЕРЕМОГА!!!


Рис.  44

Рухаємо повзунками, любуємось, пишаємось, дякуємо мені, дякуємо собі, йдемо спати.

Категорія: Олімпіадні завдання з ІТ | Переглядів: 181 | Додав: meltar | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Освітянська карта району

План-графік проведення методичних заходів на 2016-2017 н.р.
Тижнева циклограма діяльності методичного центру.
07.12 - Семінар – практикум педагогів – організаторів: «Майстерність педагога – організатора: творча ініціатива, удосконалення форм і методів роботи із учнями у навчальних закладах» (обов’язково мати із собою ноутбук) (Михайлівська СЗШ І-ІІІ ст.)
09.12 - Школа фахового зростання освітян ДНЗ.(Якушинецький ДНЗ "Барвінок")
13.12 - Семінар-майстерня учителів 2-х класів:«Забезпечення вимог оновлених програм і критеріїв оцінювання: реалізація основних завдань та творчий підхід до вирішення проблеми» (Лука-Мелешківська ЗОШ І-ІІІст)
14.12 - Семінар-практикум для вчителів труд. навчання "Шляхи оволодіння технологіями, як вид сучасного підходу до практичної діяльності для підвищення ефективності уроків трудового навчання" (Стрижавська ЗОШ І-ІІІ ст.)
16.12 - Семінар-практикум учителів зарубіжної літератури та російської мови «Забезпечення компетентнісного підходу на уроках зарубіжної літератури та російської мови як засіб формування творчої особистості учня» (Агрономічненська СЗШ І-ІІІст.)
21.12 - Семінар-практикум для вчителів музичного мистецтва «Ефективність системи художньо-естетичного виховання –важлива умова розвитку самовдосконалення, самовиховання обдарованої особистості» (Бохоницька СЗШ І-ІІІ ст.)
22.12 - Семінар учителів біології.





Copyright MyCorp © 2016
Конструктор сайтів - uCoz